دود دُورو دود دود!

گاهی وقتا اصلاْ سُرفه‌ نمی‌کنم، واسه همین احساس می‌کنم از همیشه سرحال‌ترَم. نمی‌دونم چرا تو همچین روزهائی (‌‌که خیلی هم کم پیش می‌آد! ) هوَس می‌کنم تُندتُند سیگار دود ‌کنم!

اما باقی روزهای سال که زیاد سُرفه می‌کنم، اصلاْ لب به سیگار نمی‌زنم!!

دکتر می‌گفت: آقای عزیز! برای امثال شما، زهرِمار از دود سیگار بهتره.! 

 

 

دوستی موش و گربه!

هیچ‌ فکر نمی‌کردم روی بچه‌های کم سن و سال این‌قدر تاثیر داشته باشه و براشون جالب باشه!. همیشه فکر می‌کردم که آدم‌های بزرگ و باسواد بیشتر از این کتاب سردر می‌آرن!. اما تصوّرم اشتباه بود.. ماهان امسال رفته کلاس سوم ابتدائی و هنوز به ۱۰ سالگی نرسیده امّا وقتی برای اولین‌بار با صدای بلند براش شاهنامه خوندم، خواب از سرش پرید و تمام هوش و حواسشو جمع کرد تا ببینه عمو حسین‌اش داره چی می‌گه.. گفت: عمو بعدش چی‌شد؟!

همیشه از ترس اینکه مبادا زیاد بوسش کنم از دستم فرار می‌کرد امّا از اون‌روز تا حالا، بدوبدو میآد پیشم و میگه: عمو، شاهنامه بخونیم؟!

منم که همیشه دنبال گوش شنوای بیکار می‌گردم ازخداخواسته قبول می‌کنم!..البته قبلش چندتا بوس عمو رو مهمون می‌کنه!...