زلیخای عاشق


ای یوسف، زلیخا را سرزنش و ملامت مَکُن... زنهار...

زیرا  او خـود  مُکافاتی یافته که سخت‌تر از آن نباشد،
 
دردی بی‌قرار و درمان نـِـه،

عشقی آشکار و پنهان نـِـه، 

سوزی سخت ظـاهـر و کِتمـان نـِـه،

ملامت‌زده‌ی خلق و عُـذر زبـان نـِـه،

او مستحق عفو و رحمت باشد،

نَه مستوجِب جنگ و خصومت....

                 --------------------------------
                         تفسیر سوره‌ی یوسف، املای احمد‌بن محمد بن زید توسی


جلال طالبانی رئیس جمهور منتخب عراق در گفتگو با الشرق‌الاوسط:

من تصور میکنم تغییرات خوبی در عراق صورت گرفته است و اوضاع بطور کلی تغییر یافته و عراق دیکتاتوری تبدیل به عراق دموکراسی شده و در چنین کشوری آزادی‌ها و حقوق دموکراتیک برای همه افزایش یافته است. احزاب و جنبش‌های سیاسی با آزادی کامل رقابت می‌کنند و من هیچ نگرانی در باره‌ی حقوق اساسی مردم عراق ندارم چرا که همه از حقوق شهروندی برخوردار هستند.
قابل توجه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران!
---------------------
یک ضرب‌المثل جدید میگه: ‌تا اطلاع ثانوی همه مردم دنیا کاتولیک‌تر از پاپ هستند! .
اما زمانی که پاپ هم زنده بود این اهالی صدا و سیمای ما عادت داشتند کاتولیک‌تر از پاپ باشند و از روزگاران ماضی یکطرفه به قاضی رفته و همیشه ازخودراضی برگشته‌اند. بیشتر از همه‌ی دنیا دلشون برای کشورهائی مثل عراق و افغانستان و ... سوخته و کباب شده . هر کشوری هرچند کوچک و کم جمعیت کافیه فقط یکبار چند نفرشون پرچم آمریکا رو آتیش زده باشند، اونوقته که تمام اخبار مهم و سیاسی رسانه‌ی ملی ما رو به خودشون اختصاص میدن.
یکی باید به اینها بگه: بابا بخدا دیگه عراق رئیس جمهور داره و با اینکه اسمش جلال طالبانیه هیچگاه عضو طالبان نبوده و مردم عراق خودشون بصورت کاملاْ آزاد ایشون رو انتخاب کردند. افغانستان هم دولت داره و فلسطین هم همینطور.
اخبار عراق و افغانستان فقط درگیری مسلحانه و کُشت و کُشتار نیست. سقوط یک بالگرد آمریکائی خبر داغ و دست اول نیست. مردم این کشورها همیشه در حال برگزاری تظاهرات ضدآمریکائی نیستند. بابا والله بالله اخبار دیگری هم  وجود داره  که حتی اگه هیچکس هم نخواد که مردم ما بدونند آینده بخوبی روشنگر خواهد بود. درست مثل اخبار جنگ بیست و یکروزه‌ی عراق و آمریکا که صدا و سیما اصرار داشت که آمریکائیها در حال عقب نشینی هستند و زورشون هرگز به صدام نمیرسه! ...

بدون شرح!


آسایش دو گیتی، تفسیر این دو حرف است
                                                                  سیگار بعدِ چائی، چائی بعدِ سیگار!
----------------------------
پشت کامیونی که نزدیک یک قهوه خونه خراب شده بود نوشته بودند!