من خرابم ز غم یار خراباتی خویش

کنسرت حسام الدین سراج در روزهای پنجشنبه و جمعه ( ۲۷ . ۲۸ شهریور ) برگزار شد و من مانند همیشه ، یک پای ثابت در بین تماشاچیان بودم ...امشب آخرین شب اجرای این برنامه زیباست و از شما دعوت میکنم که حتما تشریف بیاورید ... ۱۲ سال هست که هر جای تهران بزرگ و هر چند شب که برنامه داشته هر شب اونجا حاضر بودم ... اینم نشونیاش : نشانی محل برگزاری اولین کنسرت رو یادم نیست ولی یادمه که تصنیف الغیاث ( درد ما را نیست درمان الغیاث هجر ما را نیست پایان الغیاث ) را خواند که هنوز منتشر نشده ، حدود ۱۰ سال پیش بود ( من ۲۳ سال داشتم ، شاید هم کمتر ) ... بعدی تو سالن شیرودی بود برای بیماران خاص ... فرهنگسرای بهمن ( کشتارگاه ) که واقعا جا برای نشستن نبود ... سالن میلاد که سه شب اجرای فوق العاده بود ... نمایشگاه بین المللی که فکر کنم سالن شماره ۱۷ بود ... کاخ موزه نیاوران که فضای سرپوشیده نبود و در یکی از شبهای اجرا باران همه را فراری داد بخصوص آقای هادی منتظری ( نوازنده کمانچه که از همه زودتر در رفت ! ) ... تالار وحدت که باز هم جمعیت انبوهی در هر شب اجرا حاضر بودند و در قسمت اول برنامه استادان پیشکسوت مانند اسماعیلی ، شهناز و موسوی ، جماعت حاضر را به وجد آوردند ... جشنواره موسیقی دهه فجر در تالار فرهنگ که یکی از زیباترین اجراهای ایشان بود ... سالن دشت بهشت که از طرف دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تدارک دیده شده بود و جمعیت بسیار زیادی هم آمده بودند (اجرای تصنیفی فوق العاده بنام :؛ محراب ابرو ؛ که بی صبرانه منتظر انتشار آن هستم ) ... باز هم کاخ موزه نیاوران که اجرای کاست رویای وصل و بوی بهشت بود و سه شب در فضای روباز مجموعه برگزار شد ... اینها فقط نشانی مراسمی بود که من یادم هست ... بدون تردید در تمام شبهائی که آقای سراج برنامه داشته اند ، من حضور داشته ام و به همین دلیل خود را حرفه ای ترین طرفدار ایشان میدانم ... ... در باره این اجرای جدید در فرهنگسرای نیاوران که امشب آخرین شب برگزاری آن هست با اجازه شما فردا گزارش را خواهم نوشت ...
من خرابم زغم یار خراباتی خویش
می زند غمزه او ناوک غم بر دل ریش

من دیگر او را دوست ندارم !

یک نظر سنجی ساده برای میزان محبوبیت ! آقای رییس جمهور ... شما چقدر آقای خاتمی را دوست ! نه بهتره بگم قبول دارید ؟ من که بنا به دلایلی دیگر دوستش ندارم ... شما چطور ؟
شماری از دلایل محبوب نبودن ایشان از نظر بنده :
۱) اقتصاد را پر رنگ تر از تمام مسائل جامعه میدانند و همیشه نظرات کارشناسی ایشان شامل حال اوضاع اقتصادی میشود ؟ و سیاست همیشه برادر ناتنی است .
۲) دیگر با اتوبوس به سر کار نمیروند ؟ ( شاید بلیط ندارند ! )
۳) فرستادن کارت تبریک برای مراسم بعله برون برادر همسر سابق نخست وزیر بلژیک ( از اینگونه کارهای تشریفاتی که خوراک همیشگی ایشان است ... )
۴) سخنرانیهای ضد و نقیض و نوسان دار و نداشتن ثبات رای
۵) هر جا که نیاز به شهامت برای دفاع از حقوق شهروندان احساس شود ، ایشان سکوت طولانی اختیار میکنند ...
۶) اجرا نشدن شعارهای و وعده های انتخاباتی مانند : شایسته سالاری ، دفاع از قانون اساسی ، پاسخگو بودن ، و ... سخنرانی اولین سالگرد دوم خرداد در دانشگاه تهران را بیاد بیاورید ..
۷) عقب نشینی همیشگی از مواضع و واگذاری سنگرها به رقیب ، یکی پس از دیگری .
۸) سکوت معنا دار در باره مسائل گریبانگیر جامعه مانند : اعتیاد ، فساد مالی ، فرار مغزها ، فقر و طلاق و ...
باز هم بگم ؟؟؟؟؟؟؟؟ آهان یک چیز دیگه . نمیدونم چرا هر وقت ایشان را در حال اظهار نظر پیرامون پیشرفتهای عظیم اقتصادی دولت و ارزش پول ملی و ... میبینم ، حالم بدجوری گرفته میشه ! و سوزش شدیدی پیدا میکنم !! آخه بگو از تو با صلاحیت تر در زمینه اقتصاد نبود که مردم انتخاب کنند ؟ هر کسی را بهر کاری ساختند .
آماده دریافت نظرات شما هستم .. لطف کنید و بنویسید با من موافق هستید یا هنوز هم او را قبول دارید ؟ یا اصلا از اول او را !!! هیچی .. بی خیال

کنسرت سید حسام الدین سراج

و سرانجام ، آقای سراج چند ترانه جدید را اجرا خواهند کرد ... از سال ۷۹ که کاست رویای وصل ایشان به بازار آمد ، خیلی کم کار شده بودند ْ! چه روزها که صفحه آخر روزنامه همشهری را میخواندم به عشق اینکه شاید کاست جدید ، اجرای جدید ، و ... ولی هیچ خبری نبود ... همیشه دست از پا درازتر بر میگشتم . البته دو عدد کاست وداع( ۱) و (۲) که برای ایام محرم خوانده بودند ، بسیار زیبا و شگفت انگیز بود ...
تا امروز که متوجه شدم در روزهای ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ شهریور ماه در فرهنگسرای نیاوران چهار تصنیف جدید و چند ترانه قدیمی را به همراهی گروه ارغنون اجرا خواهند کرد ... از آنجائی که صدای ایشان را مخملی ترین صدای جهان میدانم و در تمام زندگی هنری ، از ایشان یک کار تکراری و یا تقلیدی نشنیده ام از شما خوانندگان عزیز دعوت میکنم به دو دلیل فوق الذکر اگر دوست داشتید و وقت کافی در اختیار شما بود ، حتما به این اجتماع فرهنگی تشریف بیاورید ... اگر نپسندیدید پول بلیت شما پای من !!! قول مردانه ... این هم نوعی تهاجم فرهنگی است ! البته از نوع قابل قبول ...
باد آمد و بوی عنبر آورد بادام شکوفه بر سر اورد

عرفان

هرکه خود را شناخت به عجز ، او را شناخت به قدرت
و هر که خود را شناخت به خطا ، او را شناخت به عطا .
( جنید بغدادی )