کاریکلماتور

موریانه وارسته ، چوب اشتباهاتش را می خورد !
وقتی عکس گل محمدی در آب افتاد ، ماهیان صلوات فرستادند !
درختان فقیر ، در پائیز ، بجای برگ ، کوبیده می ریزند !

صائب تبریزی ، شاعری با اندیشه ای نوین

صائب تبریزی ، ( ۹۹۸ - ۱۰۸۳ ) از برجسته ترین شاعران دوره صفویه است .. در تبریز به دنیا امد ، در اصفهان پرورش یافت و دانش اندوزی کرد ، و در سفر به دیار هندوستان ، تجربه ای گرانبها به دست آورد .. بدون تردید وی بزرگترین شاعر سبک هندی است .. یکصد و بیست هزار بیت از اشعار او موجود است .. از ویژگیهای ممتاز سبک هندی ، تصویر سازی های بدیعی است که در شعر صائب به اوج زیبائی می رسد .. تمام بیتهای دیوان وی سرشار از تصاویر زنده و خیال انگیز است که خواننده را به شوق می آورد .. این بیت را بنگرید :

ما زنده از آنیم که آرام نگیریم ............... موجیم که آسودگی ما عدم است

سبکی هنرمندانه و بکر ، اندیشه ای ژرف و انسانی ، زبانی لطیف و تازه ، روحی بزرگ و سرشار از عشق به زندگی از ویژگیهای این شاعر یگانه است .. برای نمونه یک بیت از خیال انگیزترین و زیباترین اشعار او را برای شما خواننده گرامی برگزیده ام ، که بعنوان اشاره ای برای اهل دل کفایت میکند :

دلم به پاکی دامان غنچه می لرزد............... که بلبلان همه مستند و باغبان تنها

شاعری

پادشاهی شعر میگفت ، ادعائی هم داشت .. یک روز چند بیت از اشعارش را برای شاعر دربار خود قرائت کرده و نظر او را جویا شد .. شاعر جواب داد : چنگی به دل نمی زند ! پادشاه دستور داد : این نادان را به طویله بیاندازید ! پس از آزادی شاعر ، بار دیگر در مجلسی جدید ، پادشاه شعری خواند و نظر همان شاعر را در باره شعر خود پرسید .. شاعر سر به زیر افکنده و راه خروج را در پیش گرفت ! پادشاه گفت : به کجا میروی ؟ شاعر پاسخ داد : به طویله !!!!!

بغض

همه آمدند ... آنکه بایست ( باید ) ، نیامد . .. از مقتضیات طالع واژگون ، و از گردشهای ناهنجار گردون دون است ، یار می باید و نمی آید ، غیر می آید و نمی باید .
حاشا که از زمان جدائی تا حال ، یک نفس بی یاد شما گذشته ، یا نقش خیال و آرزوی وصال از دیده و دل محو گشته باشد ...

٪۱۰۰ آمادگی

متن برگزیده از مصاحبه یک خبرنگار با مربی یکی از تیمهای معروف باشگاهی لیگ برتر ...

خبرنگار : سلام ، لطف کنید و بفرمائید در آستانه شروع مسابقات لیگ ، تیم شما از چه میزان آمادگی برخوردار است ؟
مربی معروف !: والله به نام خدا ، تا الآن که من در خدمت شما هستم بچه ها به ۸۰ ٪ از آمادگی بدنی رسیدند و با کارهائی که توسط کادر مربیان زحمتکش تیم برای اونها در نظر گرفتیم انشاالله ، تا شروع مسابقات ۳۰ ٪ باقیمانده را نیز با تلاش بچه ها بدست خواهیم آورد . !
خبرنگار : خداحافظ !!!
مربی معروف : قربون شما ...

حالا شما لطف کنید و پیدا کنید پرتقال فروش را !!!!!!