سلطان قلبها!

سیاسی نوشتن را دوست ندارم اما وقتی قلقلک می­شوم کاری از دستم برنمی­آید!. دیروز با خواندن سرمقاله روزنامه «ایران» به قلم آقای «جوانفکر» بدجوری قلقلکی شدم که چیزی بنویسم. ایشان در آن مقاله آورده­اند که: «اکنون در گوشه و کنار دنیا، مردم با افتخار و سربلندی، نام محمود را با الگو گرفتن از رییس جمهور محترم ما بر روی فرزندان خود می­گذارند»!. و خواسته­اند با این جمله، محبوبیت آقای احمدی نژاد را در همه دنیا و بین کوچک و بزرگ نشان بدهند. با خواندن این مقاله بی­اختیار به یاد فردوسی افتادم که در وصف بزرگی «سلطان محمود غزنوی»، بیت فریبایی دارد:

چو کودک لب از شیر مادر بشست       ز گهواره «محمود» گوید نخست!

اولین کلمه­ای که همه کودکان بر زبان می­آورند «ماما» یا «ممه!» یا هر چیز دیگری شبیه به این است و فردوسی با این تشابه به سرایش این بیت زیبا پرداخته تا نشان دهد که «محبوبیت» سلطان یا «ترس» از خشم وی در آن روزگار تا چه پایه­ای پیش رفته است.

حالا از جناب آقای «جوانفکر» می­پرسم که:

  • آیا مردم دنیا «سطلان محمود» شما را بهتر می­شناسند یا مردم ایران؟
  • آیا این شیفتگی و عشق شما به ایشان است یا مردم دنیا؟
  • آیا آمار تولد و مرگ در دنیا فقط برای شما فرستاده می­شود و تعداد نام­های «محمود» را به نسبت دیگر نام­ها شماره می­کنید یا خیر؟
  • مردم گوشه و کنار دنیا به چه میزان از شیفتگی به «سلطان محمود» رسیده­اند که یک کمپین یا سایت یا چیزهای دیگر برای او راه نمی­اندازند و تنها به سراغ کودکان زبان­بسته می­روند.
  • با کدامین مرکز آمار توانسته­اید به نام کودکان دنیا دسترسی یافته و به ین نتیجه­ی درخشان برسید؟

اما آقای جوانفکر؛ باور بفرمایید شاخص محبوبیت با نام­گذاری فرزندان و دویدن به دنبال ماشین روباز و دست تکان دادن نیست!. عزیز دل برادر؛ محبوبیت از برادر و خواهر و دوستان و نزدیکان آغاز می­شود و به دایره­ی بزرگ­تری می­رسد. در روزهای انتخابات 88 اگر سری به خیابان­های شهر تهران می­زدید اوج محبوبیت از نوع معکوس را در سیمای شهروندان تهرانی مشاهده می­کردید. اکنون که چند سال هم گذشته و آب از سر گذشته، وای به محبوبیت!.

خدا را بر آن بنده بخشایش است        که خلق از وجودش در آسایش است

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 10 خرداد 1391 ساعت 05:49 ب.ظ

سلام حسین آقا.فردوسی دوست.تحصیل کرده.مجرد
خوبی؟
اگر هنوز هم متاهل نشدی حتی اگر قصدش را هم نداری بگو تا آدرس یه خانم عکاس خبری را که در خیابان گرگان تهران خانه دارد آدرس بدهم فامیل مان شوی.
باعث افتخاره با تو فامیل شدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد