علم ، سیاست و ماندگاری در تاریخ


خاتمی در دیدار با سفیران کشورهای خارجی :
 سیاستمداران میهمان تاریخ اند . دیر یا زود سیاستمداران از سر سفره تاریخ برخواهند خاست ولی مصلحان ، اندیشمندان و عالمان میزبان تاریخ و ماندگارند . صاحبان قدرت که در دوران خویش ، زندگی آنها دارای زرق و برق بوده است در تاریخ مدفون می شوند اما پیامبران ، معلمان و اندیشمندانی که تهیه کننده غذای روح عصر خویش هستند در تاریخ ماندگارند .
                                                                     روزنامه ایران :  ۲۰/۱۱/۸۲
نکته ۱ :
براستی سیاست واژه مظلومی است که هیچگاه بدرستی معنا نمیشود . بهتر بود آقای خاتمی به جای سیاستمداران از واژه سازشکاران سیاسی استفاده میکرد . آیا علی (ع) سیاستمدار نبود ؟ آیا قیام امام حسین (ع) بر مبنای آموزه های اسلامی ، سیاسی نبود ؟ آیا سیاست شما عین دیانت شما نیست ؟ باید گفت سیاست در اندیشه علوی هرگز به معنای سازش و عقب نشینی از اعتقاد و باور یقینی نیست . سیاست علمی است برای بهتر اداره  کردن امور یک مملکت که با شجاعت و تدبیر پیوندی ناگسستنی دارد . پررنگ ترین دوران زندگی مولا علی (ع) ، زمان کوتاه ولی پربار حاکمیت و ولایت ایشان است که میزبانی همیشگی تاریخ جهان را برای ایشان به ارمغان آورده است*... به تاریخ ایران برگردیم . میرزا تقی خان امیرکبیر و قائم مقام فراهانی برای شما آشنا نیستند ؟ اینها میهمان تاریخ ایرانند ؟؟؟ 
نکته ۲ :
شکی نیست که آقای خاتمی برای هر سخنرانی ، مطالب را از قبل آماده میکنند . با کمی دقت میتوان دریافت ، زمانی که برای بیرون از مرزها حرف میزنند ، از کلماتی استفاده می کنند که معنای کلی و جهان شمول دارند ، واژه هائی چون : تمدن ، تاریخ ، فرهنگ ، صلح ، برابری و عدالت ، آزادی ، گفتگو ، اندیشه و ... درست مثل فیلمسازانی که برای برنده شدن جایزه در جشنواره های معتبر خارجی ، فیلمهائی متفاوت میسازند . در ساده بودن مردم کشورم ، هیچ شکی ندارم ولی نمیدانم تمام مردم دنیا به سادگی مردم ما هستند یا خیر ؟‌! آیا ایشان می خواهند میزبان تاریخ دنیا گردند ؟ بهتر نیست قاچ زین را بچسبند !!!!  
نکته ۳ :
حتما آقای رئیس جمهور به گفته های خود ایمان دارند ؟ این عناوین را نگاه کنید ... : یک دوره وزارت ارشاد ، سالها رئیس کتابخانه ملی ، دو دوره ریاست جمهوری ، سه سال ریاست سازمان کنفرانس اسلامی ، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ، رئیس شورای عالی امنیت ملی ، ناظر بر حسن اجرای قانون اساسی ، عضو مجمع روحانیون مبارز ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و .... اینها بخشی از عنوانهای سیاسی ایشان است . آیا آقای خاتمی خود را سیاستمدار نمی دانند ؟ آیا ایشان توقع دارند که در زمره اندیشمندان و مصلحان قرار بگیرند ؟
حرف آخر :
جناب آقای خاتمی ،،، چه سیاستمدارن و چه اندیشمندان ، برای ماندگاری در تاریخ یک سرزمین ، فقط یک راه دارند و برای پیمودن این راه باید از قلب مردم آن سرزمین عبور کنند . مردم ایران دو بار این راه را برای شما هموار کردند اما شما با فرصت سوزیهای بی دلیل خود ، زحمات آنان را به هدر داده و به بیراهه رفتید . تا دیر نشده و به حال و هوای آن بیراهه عادت نکرده اید بازگردید ... قلبهائی هنوز انتظار شما را میکشند ....  
    *   یکی از نامه های حکومتی حضرت علی (ع) به مالک اشتر ،  به تازگی به عنوان منشور سازمان ملل متحد و به عنوان بهترین نامه از جانب یک رئیس حکومت ، به استاندار و والی یک شهر برگزیده شده است .

خبر داغ !!!

خبر اول و دست اول : روزنامه یاس نو بسته شد ! تاریخ خبر : شنبه ۱۸/۱۱/۸۲ ، فقط چند دقیقه پس از آمدن روزنامه به اینتر نت !... حاضرم شرط ببندم اگر قاضی مرتضوی طی این چند روز اخیر ، اصلاح طلب هم شده باشه باز هم این روزنامه رو می بنده ! اگه حتی از دو چشم هم نابینا شده باشه ، کافیه با یک دستش صفحه اول رو مسح کنه ، ‌کار تمومه !!! می گی نه نگاه کن ! بابا این هم شد تیتر ( در انتخابات اول اسفند شرکت نمی کنیم )  که شما انتخاب کردید ، اون هم با اون قلم درشت ! .  اگه فقط یک نون کم میکردیدها ، لااقل نونتون آجر نمیشد ، کارها هم درست میشد ( در انتخابات اول اسفند شرکت می کنیم ) . همین ... میگفتی می کنیم بعد نمی کردی !!! تو این انتخابات شرکت می کردید بعد دیگه هر چی می خواستید و هر کاری که دلتون میخواست انجام می دادید ...
 حالا ، بعد که روزنامه تعطیل شد جار و جنجال راه میندازید که چندین و چند نفر بیکار شدند !! داد ، هوار ، آی ایها الناس .... آخه فکر نکردید اگه دشمن تیتر روزنامه شما رو بخونه چی میشه ؟ !! یکی باید به فکر دشمن باشه یا نه ؟!! شما که از دشمن هم بدتر شدید !!! دشمن نماها !!! 
اگر تو این چند روز آینده روزنامه یاس نو  تعطیل نشد ، این سبیلهارو از بیخ میزنم جاش سبزیجات می کارم !! 
امضا : مردی که زیاد میدانست !
خبر دیگه اینکه CNN گفته : خاتمی مثل مرغابی افلیج شده !!!
من هم به CNN میگم : خودت مثل مرغابی افلیج شدی ... مگه تو خودت رئیس جمهور نداری که به رئیس جمهور ما نظر بد داری !!! تازه ، ممد جون که چیزیش نیست ، فقط یک کم کمرش درد میکنه که اون هم چیز مهمی نیست ، ولی مثل شیر ایستاده و ایستادگی میکنه !!!
شیررررررررررررر...........

چی بینیویسم ؟؟؟

چی بینیویسم ؟؟؟ یکی به من کمک کنه ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍... فقط هستم .... همین ... نفسی می اید ...