بهترین آشپز درجه ۳


به همه‌ی اونهائی که تُند و تُند کتاب آشپزی منتشر می‌کنند، شدیداْ سفارش می‌کنم که در مورد فرمول‌های جدید و ترکیب کردن مواد غذائی، یه‌ توک‌ِپا بیان خونه‌ی ما و از ننه‌ی من، تکنولوژی‌های بکر و تازه‌ یاد بگیرن!!! آشپزی و دست‌پُختش که بماند!.. بعد از ۳۸ سال دیگه همه‌جوره عادت کردیم! غذای شور، خمیر، خام، آب‌پَز! و ... اما این ترکیب کردن غذاهاش دیگه واقعاْ نوبــره!. طبق یک عادت قدیمی، هرچند نوع غذایی که سر سفره باقی‌مونده باشه، توی یک چشم‌بهم‌زدن با هم قاطی می‌کنه و حسابی به‌هم می‌زنه و می‌ذاره توی یخچال برای فردا!! می‌گه اینجوری هم کمتر جا می‌گیره، هم ظرف کمتر کثیف می‌شه و هم خاصیت‌های دیگه‌ای داره که شماها نمی‌دونید!! 
فرض کنید، ما یک شب، چندتا مهمون عزیز و تازه! داشته باشیم و طبق عادت قدیمی ایرانی، غذاهای متنوعی هم پُخته باشیم و یک‌گروه از مهمونها هم نیومده باشند!. برای فرداشب، تو یخچال خونه‌ی ما، حدس بزنید چی پیدا می‌شه؟!
یک قابلمه با این محتویات: پلو، زرشک‌، فسنجون، سیب زمینی، باقالی، لپه، ماهی، گوشت چرخ‌کرده، مرغ، سالاد الویه و ...،
دیشب وقتی این قابلمه‌ی غذا رو برای من سرو کرد، بهش گفتم: مامان جان! قربونت برم الهی... خداوکیلی این غذا رو اگه بُــز بخوره، به پیشواز گُرگ می‌ره!... آخه چه جوری باید این غذا رو خورد؟! دنبال طعــم کدوم غذا باید گشت؟!! شور، شیرین، ترش!..
الهی قربونش برم... دندونش هم افتاده و وقتی توی اینجور مواقع می‌خنده من بیشتر از همیشه حـِـرص می‌خورم!!! می‌گه من از این بیشتر بلد نیستم! برو  زن بگیر!!!

نظرات 4 + ارسال نظر
محمد حسین 9 آبان 1384 ساعت 10:20 ق.ظ http://www.397.blogsky.com

بابا با کلاس
وقت کردی سری هم به ما بزن

گربه چکمه پوش 9 آبان 1384 ساعت 10:37 ق.ظ http://www.pervilla.com

آخی! الهی! اذیتش نکن

یکبار که همچین غذائی بخوری نظرت عوض می‌شه!!! البته بهترین مامان دنیاست

نغمه 11 آبان 1384 ساعت 02:51 ب.ظ

خب راست میگن مادرتون.پسری با سی و هشت سال سن هنوز باید تو خونه مامان جونش غذا بخوره؟پس این آشپزی هایی که دخترا یاد گرفته اند را کجا باید .....؟یه رحمی به مادرت و یه رحمی به دخترا بکن.

نگار 11 آبان 1384 ساعت 08:56 ب.ظ

امان ازون وقتی که زنت هم مثل مامانت غذا بپزه اونوقت میخوای چکارکنی !!!!!!!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد