ساختِ جدید‌ترین دستگاه موازی!

تا همین یکی دو روز پیش رَسم بَر این بود که وقتی یکی از مقامات کشورهای خارجی به ایران میومد، با رئیس‌جمهور، رهبر انقلاب، رئیس مجمع‌ تشخیصِ مصلَحت، رئیس قوّه‌ی قضائیه، رئیس مجلس، ولایتی و... دیدار و درباره‌ی موضوعات مورد علاقه‌ی دوکشور گفتگو می‌کرد.
از وقتی خاتمی دیگه رئیس جمهور نیست، یعنی از پریروز قرار بر این شده هر کی وارد تهرون می‌شه با مخترع گفتگوی تمدنها هم همون کارهای بالا رو انجام بده!. اینجوری که بُوش میآد* آقای خاتمی هم داره برای ایجاد دستگاه موازی تلاش می‌کنه!!!
------------------------
روزنامه‌ها‌ی دیروز و امروز نوشتند: 
-  بشار اسد وارد تهران شد. رئیس جمهور سوریه به محض ورود به کشورمان مورد استقبال رسمی آقای دکتر احمدی‌نژاد قرار گرفت. البته نه در کاخ‌موزه‌ی نیاوران بلکه در خیابان کاخ!* 
-- بَشار اسَد، رئیس‌جمهور سوریه با آقای خاتمی (در منزل شخصی خاتمی) دیدار و گفتگو کرد. وی آمادگی دمشق را برای همکاری به شکل رسمی و غیررسمی* در جهت  تحقُّق نظریه‌ی گفتگوی تمدنها اعلام کرد.
--- بجُز مقامات بالا که اشاره شد، وی همچنین با آقای کمال خرازی، وزیر امور خارجه‌ی دولت خاتمی هم دیدار و پیرامونِ تحولات منطقه‌ای بحث و تبادُل‌نظر کرد.!
-----------------------
نمی‌دونم چرا به اسم ْ جلسه ْ این‌قدر حساسیت دارم! هروقت می‌شنوم که جلسه‌ای برای بحث و گفتگو تشکیل می‌شه، ناخودآگاه بیتِ زیبائی از شاهنامه‌ی‌فردوسی یادم میآد:
                     چه بیهوده مجلس بیآراستند                 نشستند و گُفتند و بَرخاستند 
---------------------
* بُوش میآد: نترسید این بُوش رئیس‌جمهور آمریکا نیست که قراره بیآد!. بُوش میآد یعنی رایحه‌ای از این قضایا به مشام می‌رسه. 
* غیر‌رسمی: این هم از اثرات ملاقات در منزل شخصی می‌تونه باشه!. البتّه با زیرمیزی و زیرآبی یه‌کمی فرق داره! جونم براتون بگه یعنی بدون کُت و شلوار!
* کاخ: نام امروزی آن فلسطین است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد