یک نظر حلاله؟!!!

برای من جالبه بدونم آیا واقعاْ میشه با یک نگاه عاشق شد؟؟ میشه یک نظر دید و یک دل نه صد دل واله و شیدا شد؟؟ من فکر میکنم زیبائی رو میشه در یک نگاه تشخیص داد و اون رو تحسین کرد ولی اینکه بشه با همون یک نگاه دلباخته‌ی یک نفر شد؟،، واقعاْ نمیدونم!... آیا به روزگاران مهری بر دل می‌نشیند یا، روزگاری لازم نیست؟؟؟ با عادت کاری ندارم، منظور من عاشقی و دلباختگی به طرف مقابله که بنظرم با یک نگاه و دو نگاه و یکبار و دو بار دیدن حاصل نمیشه... داشتم با خودم فکر میکردم، شاید فلسفه‌ی این که میگن یک نظر حلاله، این باشه که با یک نظر و یکبار دیدن هیچ اتفاق خاصی نمی‌افته!...  
                                      -------------------------------------
گویند شخصی به زنی عارفه رسید. با یک نگاه، یک دل نه صد دل عاشق و دلباخته‌ی او شد!. زبان به تحسین زیبائیهای زن گشود و تا میتوانست از او تعریف کرد.
 مرد: دل و جانم به تو مشغول شده و اگر یک لحظه ترا نبینم زندگی من جهنَّم می‌شود...
زن نگاهی به مرد انداخت و گفت: پس خواهرم را اگر ببینی چه میگوئی، او هزار بار از من زیباتر و دلرباتر است...
مرد بلافاصله گفت: کو، کجاست؟؟؟ این خواهرت را من ندید‌ه‌ام...    
و زن با لبخندی بر لب جواب داد: ای دروغگو، تیرت به خطا رفت! دانستم که هرآنچه گفتی دروغی بیش نبود...
         جَناب* عشق بلند است، هِمَّتی حافظ    که عاشقان ره بی همتان به خود ندهند

                                                                     نقل از کشف‌الاسرار با دستکاری طبله‌ی عطار!    
--------
جَناب: آستان، درگاه...(امروزه معنائی کاملاْ متفاوت دارد!)

نظرات 4 + ارسال نظر
عارف 9 آذر 1383 ساعت 11:43 ب.ظ http://hekayat.blogsky.com

سلام علیکم. راستش من یکی فکر نکنم بشه با یه نگاه عاشق شد به اون معنا. البته یه چیز دیگه هم هست. واقعا عشق فقط به جمال ظاهر معشوق برمیگرده و مربوط میشه یا به جمال باطن؟ اگر به جمال ظاهر باشه که همونطور که ظاهر پایدار نیست پس عشق هم باید مقطعی باشه دیگه؟ ها؟؟؟
یا حق

مهتاب 14 آذر 1383 ساعت 03:07 ب.ظ http://www.moonlightlady.blosky.com

علیک سلام

مهدی 16 آذر 1383 ساعت 07:20 ق.ظ http://seraj1383.persianblog.com

سلام چطوری... گفته بودی به کنسرت سراج رفتی ... چه خبر؟ بعد هم اگه در جایی ایشون رو دیدی بی زحمت آدرس وبلاگ من رو بهشون بده ... ممنون ... دوستدارت مهدی

بهشت 22 آذر 1383 ساعت 09:47 ق.ظ http://nochagh.blogsky.com

سلام.میشه یه نظر عاشق شد.و هیچ ربطی هم به زیبایی طرف نداره.میشه با یک نگاه حل معما کرد.ولی مفهوم یه نظر حلال است و بیش از آن حرام اینه که اگر دل عبرت بین داشته باشی بیش از یک نگاه لازم نیست تا بدانی آنچه را لازم داری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد