من خرابم ز غم یار خراباتی خویش

کنسرت حسام الدین سراج در روزهای پنجشنبه و جمعه ( ۲۷ . ۲۸ شهریور ) برگزار شد و من مانند همیشه ، یک پای ثابت در بین تماشاچیان بودم ...امشب آخرین شب اجرای این برنامه زیباست و از شما دعوت میکنم که حتما تشریف بیاورید ... ۱۲ سال هست که هر جای تهران بزرگ و هر چند شب که برنامه داشته هر شب اونجا حاضر بودم ... اینم نشونیاش : نشانی محل برگزاری اولین کنسرت رو یادم نیست ولی یادمه که تصنیف الغیاث ( درد ما را نیست درمان الغیاث هجر ما را نیست پایان الغیاث ) را خواند که هنوز منتشر نشده ، حدود ۱۰ سال پیش بود ( من ۲۳ سال داشتم ، شاید هم کمتر ) ... بعدی تو سالن شیرودی بود برای بیماران خاص ... فرهنگسرای بهمن ( کشتارگاه ) که واقعا جا برای نشستن نبود ... سالن میلاد که سه شب اجرای فوق العاده بود ... نمایشگاه بین المللی که فکر کنم سالن شماره ۱۷ بود ... کاخ موزه نیاوران که فضای سرپوشیده نبود و در یکی از شبهای اجرا باران همه را فراری داد بخصوص آقای هادی منتظری ( نوازنده کمانچه که از همه زودتر در رفت ! ) ... تالار وحدت که باز هم جمعیت انبوهی در هر شب اجرا حاضر بودند و در قسمت اول برنامه استادان پیشکسوت مانند اسماعیلی ، شهناز و موسوی ، جماعت حاضر را به وجد آوردند ... جشنواره موسیقی دهه فجر در تالار فرهنگ که یکی از زیباترین اجراهای ایشان بود ... سالن دشت بهشت که از طرف دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تدارک دیده شده بود و جمعیت بسیار زیادی هم آمده بودند (اجرای تصنیفی فوق العاده بنام :؛ محراب ابرو ؛ که بی صبرانه منتظر انتشار آن هستم ) ... باز هم کاخ موزه نیاوران که اجرای کاست رویای وصل و بوی بهشت بود و سه شب در فضای روباز مجموعه برگزار شد ... اینها فقط نشانی مراسمی بود که من یادم هست ... بدون تردید در تمام شبهائی که آقای سراج برنامه داشته اند ، من حضور داشته ام و به همین دلیل خود را حرفه ای ترین طرفدار ایشان میدانم ... ... در باره این اجرای جدید در فرهنگسرای نیاوران که امشب آخرین شب برگزاری آن هست با اجازه شما فردا گزارش را خواهم نوشت ...
من خرابم زغم یار خراباتی خویش
می زند غمزه او ناوک غم بر دل ریش
نظرات 7 + ارسال نظر
کیوان 29 شهریور 1382 ساعت 03:27 ب.ظ http://shoma.blogsky.com

اون شب که بارون اومد منهم اونجا بودم !!!

لاله 31 شهریور 1382 ساعت 01:43 ب.ظ http://pargol.blogsky.com

شما تمام کسانی رو که برای آقای سراج می نوازند رو می شناسی؟
راستی خوشحالم وبلاگتون رو دیدم ولی میدونید اگه سعی نمی کردم به طور اتفاقی به کامنت های نوشته های قبلم سر بزنم هرگز اینجا رو پیدا نمی کردم؟...

لاله 31 شهریور 1382 ساعت 03:56 ب.ظ http://pargol.blogsky.com

شما اطلاعی هم در مورد گروه خود آقای مسعود حبیبی دارید؟
گروه دالاهو...

محمود رضا 31 شهریور 1382 ساعت 04:10 ب.ظ http://ordibeheshtegan.persianblog.com

سلام ...

کیوان 1 مهر 1382 ساعت 06:57 ب.ظ http://shoma.blogsky.com

لاله خانم این حسین آقا از خیلی چیزا اطلاع داره ! بجون خودم راست میگم !

سها 17 مهر 1385 ساعت 06:39 ب.ظ

سلام من اجراهای سراج رو از تلویزیون می بینم وعلاقه مندم

علی اعتصامی فر 18 اردیبهشت 1386 ساعت 06:18 ب.ظ http://alietesamifar.blogfa.com

حسین آقا سلام!
از آنجا که بارها به وبلاگ شما آمده ام می دانم شما هم دوستدار استاد حسام الدین سراج هستید.
و من هم مدتهاست با صدای آسمانی ایشان دارم زندگی میکنم...
صدای استاد سراج باعث شد اولین جوانه های عشق به موسیقی اصیل در دل من شکوفا شود و حالا از برگت این عشق است که در حال آموختن ساز زیبا ی سه تار هستم.
هر گاه دلم می گیرد...هر گاه از نامردی های روزگار به ستوه می آیم ترانه های استاد سراج همراهم میشوند و دوایی می شوند بر دل شکسته ام...
خیلی دوست دارم ایشان را از نزدیک ببینم ولی این دوست داشتن با آنهای دیگر فرق دارد و می دانم که جسمانی نیست پس اگر هم ایشان را تا به حال ندیده ام آنقدر هم ناراحت نیستم...
من در قزوین زندگی میکنم شهری که ممکن است در سال تنها یک بار در آن کنسرتی برگزار شود استاد سراج هم که به شهر ما تشریف نمی آورند و من هنوز هم که هنوز است در حسرت رفتن به کنسرتهای ایشان میسوزم!
اگر می توانید کمکم کنید که بتوانم به کنسرتهای ایشان بروم ممنون میشوم خودم هم نمی دانم چهع طور ولی حتما شما راهی پیدا خواهید کرد...
وبلاگتان را در قسمت پیوندهایم گذاشته ام و سعی میکنم هر روز به وبلاگتان سر بزنم اگر شما مرا قابل دانستید و وبلاگ من هم سری بزنید.
از دیدن نظراتتان خوشحال میشوم
(شب عاشقان بیدل)alietesamifar.blogfa.com
یا حق...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد